2 мен 3 беттер
КӨНЕДЕН КӨРКЕМ КЕСТЕЛЕНГЕН
Келісті көркем кесте! Және қандай, сиқырлы сөз кестесі ғой. Ежелден, сонау көне кезеңнен бермен төгілген төкпе күй тәрізді сезім қылын тербеп жібереді. Үздіксіз тебірентіп келеді. Бойды балқытады, әуезді әуенді шалқытады. Қанды лекітеді, жанды серпілтеді. Ата-баба арманы болған Тәуелсіздіктің бал үніндей, келешектің бақ-бағамды алтын күніндей көкірек ашады, желпінтеді, сергітеді. Бұғаудан босану мың арман! Сол мезет шығыпты, міне, алдан. Тілекке-тілек, білекке-білек қосылған. Дұшпанның өзі жүзі сынып, тосылған. Ненің күші, бәтір-ау! Тілге тәтті оралары тағы да тегеурінді Тәуелсіздік! Тәуелсіздіктің маңдайы ашық, ажарлы ордасы Астана да жүректе жүйелі жаңғырығып жатады. Сәт сайын, күнделетіп, айлап-жылдап. Әлбетте, мәңгілік жырдың түгесілмес қайнары ғой, ол шалқыма! Иә, солай! Астананың бүгінгі мерейі мен мәртебесі бұған дейін де сан ғасыр бойы тарихтың терең шыңырауынан шырқалып жеткен әнұран іспеттес. Бүгінгі Әнұран төбеден түскен жоқ, көненің көмбесінен күмбірлеп жеткен кенен де керім үн.
Иә, қазіргі Астананың тым-тым көнеден тартылған, көркемсөзде келісті кескінделген келбетін бірауық көңіл айнасынан көлбеңдете өткізудің өзі бір ғанибет. Ал Астана туралы толғақты әуеннен әу бастан-ақ оның орналасқан Ақмола аймағы, Қараөткел иін-қабағы, әрине, ерке толқынды Есілдің мөлдір суы мен жасыл бұрымды жаға-жайы мың құбылған сурет-келбетімен сөз сиқырынан сыр ашып, бал таттыра исіндіріп, емірентетіні сөзсіз-ау! Ендеше, бүгінгі Астананы бүткіл атырап-аймағымен қосып, көнелі көркемсөзде қалай кестеленгені хақында толғанып көрелікші бір!
... Бабалардың, даналардың бебеулеген үндері құлаққа сайын даланың күміс қоңырауын күмбірлеткен жел ызыңымен жететіндей.
“...Бетегелі Сарыарқаның бойында, соғысып өлген өкінбес!” – деп сонау ХҮІ ғасырда талай әскери жорыққа қатысып, асқан жауынгерлігімен де даралана білген Доспамбет жырау жасы отызға да толмаған қыршын кезінде-ақ түбі, Сарыарқада Кенесарыдай кертөбел атты ханның елдің еркіндігі жолында ормандай отарлаушылардың жалаңтөстерімен жан алысып-жан берісетінін сәуегейлікпен сезіп, бір ауыз сөзбен тұжырымдап кеткендей екен. Көркемсөздің қуаты-ай! Неткен наркескендей тасшабар едің. Жүзің алмас, ел қамын жеген, жерде қалмас. Сарыарқада соғысып өлген Кенесарыны өмірін қиғанына өкінді деуге ешкімнің тілі бармас, жүрегі дауаламас. Сол бетегелі жиделібайсын жердің бір пұшпағанда, өзі қарыс сүйемін қанымен қорғап қалған Қараөткелдің бунақ мойынының Есіл өзенімен дариядай далиып кететін мойнақтау тұсында Кенесары батырдың жауына арыстандай атылғалы тұрғандай кескін-сипатты бейнесі ескерткішпен сомдалған. Паһ шіркін, қалай айбарлы, айбынды, жүрек жұтқан кейіпте кемел сомдалған дерсің! Кенесары әлі күнге сол азаттық жорығының жортуылынан тізгінін тартып, айылын жимаған секілді. “Сақтық керек, сабырлым!” – дейтіндей ме, қазақтың әр азаматына. Түксиген қабағынан, ызғарлы жанарынан сондай бір ел ертеңіне елегзушілік аңғарылады. Хан Кенеге әрдайым ойлы көзбен қарай жүрелікші, жамағат!
Кенесарының ойы тас-түйін. “Жоқ, жоқ, қайткен күнде де Ақмола бекінісін алу абзал. Бірақ бес жүзге таяу жасағы, зеңбірек, карабин, іштесер қаруы бар, биіктігі бес сажын қорғанды, жан-жағын қоршай қазған терең орлы бекіністі Қоңырқұлжа мен Қарапұшық Иван оп-оңай бере сала ма? Айлаң жетсе, бермеймін дегеніне қоясың ба, аласың!..” (І. Есенберлин, “Көшпенділер”, үшінші кітап, 136-б., Алматы, “Жазушы”, 1976).
Жас буын, өсер ұрпақ, ел сенімін арқалаған елгезек буын, есіңде жүрсін мына бір азаттық үшін болған қанды қырғынның елесі. Алдымен Кенесары атаңның атты ескерткішіне келіп тағзым ет те, жадыңа жатта мына көркемсөздің нұсқасын. Сонда ғана қадірін түсінерсің Тәуелсіздік сөзінің. Сонда ғана өзің бақытты ғұмыр кешіп жатқан Астанаңның айдыны мен айбарына тәнті бола түсерсің. “Кенесары Ақмола бекінісіне шабуылды осы тамыздың жетісі күні таңсәріден бастады. Ең алдымен бекініс оңтүстіктен солтүстікке дейін иілген тағадай үш шақырымдай жерден қоршалды. Бекіністің күншығыс жағы бос – жарты шақырымдай жерде Есіл өзені. Содан кейін барып қолдың сегіз тұсында сегіз батыр тұрып алған. Оң жағында Кенесарының өзі, одан кейін Ағыбай, Ағыбаймен үзеңгілес Бұқарбай. Қолдың шаңқай ортасында Басықара. Басықарамен қатарлас Төлебай. Төлебаймен үзеңгілес Құдайменді. Құдаймендіден солырақ Жанайдар. Сол қанатта Наурызбай. Таң құланиектеніп келе жатқанда бес мың атты әскер “Абылайлап” бекініске лап берді.” (Сонда, 155-бет.). Бұл қырғын Кенесарының жеңісімен, Ақмола бекінісінің алынуымен тек таң ата ғана толастапты.
Ерке Есілдің бүгінгі тұрпаты елге аян. Ал сол аласапыран тұста, күзге салым қандай болды екен? “Есіл өзенінің жағасында ойдым-ойдым болып бітетін тал, шетен, сарыағаш, қайың, аршалардың жазғытұрымғы жасыл жапырақтары сарғылттанып, ал кейбіреулері үнемі соққан желдің екпініне шыдай алмай сидия қалған... Оның үстіне Есіл өзені жазғытұрым тасығанда кішігірім көл болып қалатын қамысты қарасулардың беті мен жағасы құсқа толы. Бұл арада кішкентай көкторғай, бөдене, көксерке, жағалтай кекілік, балатұмсық, шілден бастап, үлкендігі анау-мынау қозы-лақтан кем емес, қарақаз, бірқазан, дуадақ, қарабай, қырғауыл мол болатын” (Сонда, 163-бет.).
Ал түйсікке салып саралап көріңізші. Неткен сұлу көрініс. Табиғи тазалықтың таңғаларлық таңбасы емес пе? Бүгін ше?.. Бүге-шігесін бағамдап отырсыз ғой... Тіпті бұл Есілдің жағасы мен әріректегі айдынын, одан арғы жылға-жылға бойынан қазақ даласының өзге жерінде сирек кездесетін жайра, тағанақ, сақалта, алақұмай, көк қарға, қодас қоңылтырды да іздеген адам табатын болыпты. Жанамалап жатқан айна көлдерінде қаз-үйрек, аққу, қарақу еркіндік пен еркеліктің әуеніне толассыз басып, әудем жерден сұлулық әнін әуелетіп жатады екен... Сол құс базарының тарқағаны ма қазір, қалқам-ау!
Таңданысымызды тарқата түссек, бұл араның қалың жотасынан әне кетті ағараңдап ақкіс, қылт ете қалды-ау қарағанның қара түлкісі, қынаға боялғандай қырдың қызыл түлкісін қарашы, қылымси қалып, құлағын қулана түрген. Көл, өзеннің ну талынан тұмсықтары әрегідік ауа қарпып қалатын сусар, құндыз, бұлғынды елестетіп көріңізші... Алдыңыздан абайсызда жем іздеп тіміскіленіп келе жатқан сілеусін мен шиебөрі шыға келсе, жүрегіңіз ұстап қалмасыншы...
Қайран да қайран қайырылмайтын сол ақ шүберектей үлбіреген қоспасыз таза табиғатым-ай! Келмеске кеттің бе? Ораласың ба, әлде бір замандарда... Адамдардың ақылы кіргенде, ұрпақ саналы болғанда табиғат біткен гүл-сезім өсімдігімен, жыртып айырылатын аң-құсымен қайта бір таңырқатар ма екен десейші, сол! Әзірге көңілге демеуі – осы өзіміз куә жүдеулеу, жадаңдау, жұтаңдау жайттар ғой...
Осы бір иін түсетін тұста Сегіз серінің отаршылардың жазалау отрядынан қашып жүріп Есіл өзенінің тоғайына тоқтайтыны, мұнда да сүзе торауылдап, зықысын шығарған соң мұң-зарын “Көк Есіл” қоштасу термесімен былайша төгіп-төгіп жіберіп тайып тұратыны еске оралады (Н. Әбуталиев, “Сегіз сері”, Алматы, “Жалын”, 1991, 84-85-беттер): “Көк иірім Есілім, Жағаңда аяқ көсілдім. Шомылмақ болып суыңа, Балқашыңда шешіндім”. Балқашыңда деп, өзеннің жасыл жағасын меңзеп тұрғаны хақ. Неткен көрікті көкорай десеңізші. Одан әрі егіліп, езіліп кеткен Сегіз сері: “Көкшалғынды аралым, Көркем болып Есіл жаралдың. Жазығыңда ойнаған, Елік, киік, маралың”, – деп буырқанған сезімін сұлу жаратылыс иелерімен-ақ сабасына түсіргендей болады екен. Осыны оқып отырып-ақ ордалы ойға кенелесің, өткеннің өрік гүліндей үлбіреген, тұнба да тұма тылсымына терең бата түсесің... Дәл осы тұста Шал ақынның: “Есілді өрлей қалың тал шығатын”, – деген суретті сөзі сананы еріксіз билеп, Күдеріқожа Көшекұлының (1820-1858): “Есіл, Нұра – екі су, Еңкейіп онан бетің жу. Біріңде шекер, бірің бал, Қайсыбірін айтайын, Бетеге көде жарылса, Шулап тұрған бәрің бал... Қайран Есіл, Нұрамыз, Қайда барып сиямыз... Есіл, Нұра сазымыз, Қаңқылдайды қазымыз...”, – деген сиқырлы қызықтыруымен-ақ қимастай қиялға батыратын балдай тәтті һәм маржан мәйекті өрнектері баурайтыны бар бойымызды.
Әлгі термеде “Көк Есіл” делініпті. Сонда біздің бүгінде тәнтілікпен таңдай қағып тақылдайтын “ерке Есіл, сылқым да сұлу Есіл...” – деп шұбыртпалатып әкететін түйсігімізге “Көк Есіл” жатырқанбай кіріге қояр ма екен? Соның жөні қалай? Қожаберген жырау: “Көшпеуге Көк Есілден белді буған, Аббас керей жұрты да қырғын тапты”, – деп қалмақтар шабуылынан ащы зар төксе, енді бірде ол: “Көлденең көк Есілдің жарқабағын”, – дейді қазір тілдік қорымыздан жырылып қалған “көк” анықтауышын айқын мәнмен әрлендіріп. Мейлі ғой, ұзын аққан Есілдің жылғалы сағаларына сан атау жарасып тұрары кәдік. Әйтсе де “Көк Есілдей” көркем атаудан жөпелдемеде жерініп не көрініпті?! Көк Есіл көк байрағымызды еске салуымен де әр жүректі желпінтіп, жарылқатпай ма!
Ауызын айға білеген небір күміс көмей шайырлардың ширығысынан шым-шымдап сыр тартып көрсек, тек бір Үмбетей жыраудың мына бір көрегендігіне тәнті болмасқа және шараң жоқтай. “Елге лайық ер болады, Сарыарқа деп таңданып, Өзге жұрт аңсар жай болады, Ұмыттың ба соны, Абылай!”, – деп, Бөгембай өлімін Абылай ханға естірту қаралы сәтінде ханның ойына елдік мүддеге орайлас түрлі-түрлі аманат тастай сөйлепті. Бір жағынан Сарыарқаға ертеңгі, яғни бүгінгі таңданыстың да сырына меңзеп үлгергендей екен. Қазір де Сарыарқа деп таңданып, оның төсіне қонған Астанадай шаһарға тәнті болмайтын пенде кем де кем емес пе?
Күніне сан мәрте Қазақ радиосының әсем сазымен сезім тербей әуелей естілетін “Бағаналы орда, басты орда”, – деп жүрек шымырлатып жіберетін сөз әркімнің жанына жақын шығар. Бұл сөз де тарихи үндестік үдерісінен алыс қонбапты. Бұхар жырау бабамызға жүгінсек: “Бағаналы орда, басты орда, Байсал орда қонған жұрт...” – деп екінші буынын мүлде жұтындырып жіберіпті. Шіркін, осыны бөле-жармай қосақтап айтса ғой... Байсал ордаңыз қазіргі Ақорда – елорда емес пе?
Есіл бойын, бүгінгі елорда аймағын Қараөткелсіз әсте елестете алмайсыз. “Қараөткел таныс едім екі араға”, – деп көңілін сұрай келген Әсетке Кемпірбай ақын ақырғы сөзін арнағанын да жақсы білеміз. Жарықтық Арқадағы хан-қараға, Қара Ертіс, Қарқаралыдағы жандарға сәлем айтып, Семейде топырағы бұйырарын емексітіп, кеудесінен көкала үйректі “хош” деп ұшқызған қайран ақын соңғы демі бітерде Қараөткелді тегіннен-тегін есіне алып, медет етті дейсіз бе? Ал Балуан Шолақтың “Мен Шолақ он жасымнан болдым баяу, Қаңғырып Қараөткелде жүрдім жаяу...” – деп жаласы сексен өгіз өзіне ауса да көзделген жалғыз оқтан именбей алған бетінен қайтпаған ғой. Сонда да Қараөткелдегі орыс-казак қаумалауынан кері тайқып, шімірікпеген ғой сабазың. Оның “Ғалия” дастанында да Қараөткелге қатысты өрбіген оқиғалар да жеткілікті. Мысалы, “Ойлап тұрсам, дүние, жалғаның-ай, Өгіз сатып Қараөткел барғаным-ай”, – деп өз қармағына ойда-жоқта ілінген Ғалияға деген іңкәрлігін сәл баса қойып, іле: “Қараөткелде, Ғалия, сен емес пе ең, Бұл Арқаның шортаны мен емес пе ем?” – дейді өркештене түсіп. Ғашықтық дертіне малынған ақынның бүгінгі ұрпақтары да Қараөткелдің қалтарысты қабағында тек атасынан бір айырмашылығы – қайғысыз-шерсіз ғұмыр кешіп жатқандай. Көшесін бойлап бара жатқан ғашықтардың дем-лебінен-ақ бір-біріне деген ынтықтық табы сезіледі. Саябақтардағы сүйіспеншілік сезім шалқыған мүсін-бейнелердің жөні бір басқа секілді... Көз арбайды, көңіл тояттайды...
Ал Мәдидей композитор, әнші, ақын: “Міндім де қаракөкпен жылыстадым, Бардым да Қараөткелге жыл қыстадым”,– деп науқасы жанына батып жатқанда да сол қасиетті мекеннен шапағат, медет күткендей іздеп барып, паналағанынан-ақ біраз сырдың ұштығын аңғаруға болар... Қараөткел жер жәннаты болмаса, оны Мәди іздеп келер ме? Сол Қараөткелде қазір Астананың шағын бір ауданы орналасқан. Тұрғындары терең тарихқа дендеп енбегенімен, Астананың абыройы үшін маңдайтерлерін сығып хал-қадерінше еңбек етіп жатқандай. Өткел бермес баяғы Қараөткелдің табанына тұрғызылған тұрақ-жайлардың бойында көктемгі лайсаңда қара батпақтан аяқ алғысыз күй кешетіндер біртіндеп енді тас төселген жолдарға кенелуде. Тұрмыстары сөйтіп реттеліп келеді. Кешегінің бүгінге салынған өткел-көпірі ғой Қараөткел! Жай өткел емес, алтын өткелі ғой, тарих тәубә дегізіп, Тәуелсіздік үшін таңбалаған!
Құнарлы көркемсөз құйқасының дәмі әлі күнге таңдайдан кете қоймапты. Қосыла оқып көрелікші Сәкен Сейфуллинді: “...1918 жылдың жазы шыққалы қаладан бірінші ғана көкке шыққанымыз сол еді. Көкке аунап, Есіл жағасында жаттық. Алтыатармен нысана аттық. Есілдің жағасы көк жапыраққа оранған. Қалың, көкөрім тал. Біз жатқан жер талсыз жиек. Көк шалғын. Есілдің суы көкпеңбек (Көк Есілге тән сипаттама тағы алдан шығып отыр – Қ.Ә.) көк жібектей иреңдеп, шымырлап ағады. Аспан да жұп-жұмсақ көк торғындай. Алыстағы далалар да көкпеңбек”... Қайран қаймағы бұзылмаған сол табиғат! Сидаң тартып, сарғыштанып, сағымға айналып кеттің бе бүгін? Сілікпеленген сілемдері қалды-ау, бүгін!
“Тар жол, тайғақ кешуін” осыдан 82 жыл бұрын жазған Сәкеннің аңсарлы көңілінен Есіл бойы, оның жағасындағы Ақмоланың көтерілісшіл тыныс-тіршілігі түрліше ой салады адамға. Онда табиғаттың тылсым сыры шебер түйінделсе, түрмедегі өзінің бостандықты аңсаған көңіліне сап-сап тілеп, ішқұса болғаны да өзекті қариды екен. Есіл жағасындағы бақшаға жұмысқа айдап салған түрмедегілердің бірі болған ол былайша армандайды: “Тұтқыннан қашып кетсем, анау қиырсыз кең еркін далаға сіңіп кетсем... анау түйелі қазақтармен бірге кетсем, не анау ағаш арбаға өгіз жеккен қазақпен бірге кетсем... бостандықты, елді енді бір көрсем!..”
Ой, дүние-ай! Қайғысыз көңілдің түсіне кірер ме, мұндай зар-нала. Ақмоладағы қапастан еркіндікке тіленген ерлік ой түбі тегеурінді күшпен теңдік алғаны, міне, алты алашқа аян! Есілдің бойынан небір елдік мінезге тән арман-үміттер көгершіндей көкке шарлапты-ау! Әне, байқайсыз ба, күнге шағылысып, аспан астында ойнақ салған кептерлердің шалт қимылынан шадыман-шаттықтың шұғылалы күйі сорғалап жатқандай... Қазір сене ме екен, жағада анау қармақ салып, алаңсыз тұрған жасөспірімге Сәкен атаң ХХ ғасырдың жиырмасыншы жылдары Ақмоланың күйкі көрінісін былайша суреттеп жазып еді, десеңіз. “Қала – қараңғы, күңгірт, тұманның ішінде. Қала тынысын тоқтатып, өліп қалған бір зор мақұлық тәрізді. Көше жым-жырт, дыбыс жоқ... Айнала қоршап, мылтықтарын даярлап ұстап келе жатқан жаяу казак-орыстар. Олардың сыртынан қоршап, қылыштарын жалаңаштап, даярлап келе жатқан атты казак-орыстар...” Жан түршікпей қайтеді. Азатшыл Сәкен атаңды айдап барады ғой... Мына көшелерде Сәкеннің сұрғылт күндері де өткенін есте сақтай жүргейсің, қазақтың үміт артқан өскелең ұрпағы. Жадыңда тұт аталар іс-қимылын. Бал-маскарад думанына басың айналғанда немесе шетелдік түрлі ток-шоулардың шырқырынан тұла бойың тітіркенгенде, бір мезет осы қалаңда болған сондай қанқұйлы елестер есіңнен сырылып өте шықсыншы... Сен бүгінге қайдан, қалай келген екенсің? Саралап бақ, сабазым!
Көмбеден көселген көркемсөздің бір дәйегіне тағы бір мәрте жүгінелік. І. Есенберлиннің “Көшпенділерінде” (Бірінші кітап, 123- бет): “Әбілқайыр Есіл, Нұра бойын өзіне қаратып, Орда-Базарда ат шаптырып, балуан күрестіріп, батырларына олжаны бөліп, ұлан-асыр той жасап жатқанда...”, – деп келетін мәнді тіркестер бар. Одан әрмен осы Ордада отырып Әбілқайырдың Самарқантқа көз тігетіні баяндалады... Елордада сыртқа суық көз тігілмейді, сыйластық қарым-қатынастың ұшқыны жалындап атады... Осы кітаптың 290-бетінде: “...Ақылды, айлакер Мұхамед-Шайбани да соны қолданады. Егер қазақ жеріне шабуылға шықса, ол әрине ең алдыменен Созақ пен Ұлытауды шабуға тырысады. Дешті Қыпшақ сандық болса, бұл екеуі соның кілті. Торғай, Ақжайық, Еділ, Есіл, Тобылдарыңның бойы сол сандықтың түбінде жатқан қазына. Аузы ашылған сандықтың ішіндегі мүлікті біртіндеп ала беру кімнің болса да қолынан келеді. Сондықтан бізге қайткен күнде де Созақ пен Ұлытауды сақтап қалуымыз шарт”, – деген аймаңдай сөйлемдер кездеседі. Аймаңдай деп отырғанымыз, әлгі жіктелген өзендер бойының сандықтың түбінде жатқан қазынаға баламаланып, теңелуі еді. Араға ғасырлар түскенде де Есілдің қос жағалауы қазынаға бөгіп, бөктеріліп жатқаны қандай таң-тамаша қаларлық көрініс еді! Бір Елорданың өзі баға жетпейтін қатпарлы қазына емес пе?
Патшаның отаршыл әкімдері нендей сорақы қиянатқа да баратын еді. Бұл жөнінде қаламгер, ғалым Сапабек Әсіп “Қазақ қасіреті”, т.б. еңбектерінде қабырғасын сөгіп дегендей, қақырата жазды. Жайықпен қоса Үй, Тобыл, Есіл, Ертіс өзендерінің жағаларын қыстап жүретін қазақ руларының қырға қуып тасталып, сулы да, нулы жерлерге жолатпауын нақты деректермен масқаралап түйреді. Осы аталған өзендер бойындағы казак әскерлері де қазақ байғұстың өзінің жерін өзіне жалға беріп, тұяғын қимылдатпай-ақ ақшадай, малдай табыс тауып отырыпты. Өздері шаш-етектен байып, жергілікті тұрғындар тақыр кедейге айналған. Міне, Есіл бойының қазақтарының көрген құқайы. Есілге сыр тоқып зердемен қараңызшы, оның мұңды да, шатты толқыннан сондай-сондай қиямет-қайым қорлықтың іздері де аңғарылып қалар еді-ау! Енді құдай ондай құқайдан сақтасын.
Ақмоланың күнгейлі келешегіне деген ақ перде сезім-сенім сонау көнеден бері айтылып келеді екен. Поляк революционері Адольф Янушкевич ХІХ ғасырдың бірінші жартысындағы қазақ даласы өмірінің көріністерін бейнелеген жазбаларында жаңа елді мекендердің саңырауқұлақша көбейе түскеніне таңдана келіп: “...Ақмола, мәселен, бүкіл даланың болашақ астанасы. Ақтау, Атбасар, Көкпекті, Құсмұрын – осының бәрі менің көз алдымда туып, өскен мекендер”,– деп болашаққа тамсана ой тастауын көрегендіктің кепілі демеске еш амалыңыз жоқтай. Кесіп-пішіп сөз түюдің өзі дала мінезін, ондағы болып жатқан ілкім өзгерістердің бағасын жетік зерделегендіктен туады десек, онша қателеспеспіз.
Түйсіктің алдамайтынына тағы бір дәлел бар болып шықты. Оған Әлихан Бөкейхановтың “Григорий Николаевич Потанин” деген еңбегінде Қызылжар оязындағы Сібірдің атты казагының баласы, кейін үлкен ғалым болған Потаниннің елдің тұрмысын, тілін, мінезін білмеген кісінің көш басын алып жүре алмайтынын, олай болса көп ұлттан құралған Россияны бір орыстың билеймін дегенінде мағына жоқтығын, сол себепті де Россия өзге тілі, тұрмысы, қаны басқа жұртқа автономия беруі керектігі жөнінде байыпты ой тастай келіп, ол салмақты ойын былай қорытқан екен: “Қазақты автономия қылсақ, Қараөткел Алаштың ортасы, сонда университет салып қазақтың ұлын, қызын оқытсақ, “Қозы – Көрпеш – Баянды” шығарған, Шоқан, Абай, Ахмет, Міржақыпты тапқан қазақтың кім екенін европа сонда білер еді-ау”. Және де Потанин әлгіндей жыр жақұтын жүрегінен шығарған талантты халықтың “махабатты сынай, бағалай білетінін” ескертіп, “Мұндай жұрттың қатыны келешекте ұл тауып тұр, аты бәйгеден келіп тұр. Қазақ жұрты келешекте кіммен болса да қатар отыруға ұялмайды”, – деп ерте заманда сәуегейлік танытқанына қазір кім таңдана қояр дейсіз. Өйткені, әлгі жорамалдың бәрі шындыққа айналғалы қашан! Тұтас Елін әлемге әйгілеген Елбасы үнемі төменшіктемей төрде отырып, төрелі сөздер айтып, тыңдаушысын ақылман ойымен ұйытып келеді емес пе! Н.Назарбаевтың: “... Ерке Есіл жағасында бой көтерген, ерекше сәулеттік ландшафты бар, бірегей мүсіндік нышандары сап түзеген, жоғары технологиялы болашаққа ұмтылған, өзгені сыйлап, өзінің жаңа астанасы мен өз елін шексіз мақтаныш тұтатын көп ұлтты және көп дінді халқы бар әсем де мейірлі астанамыз, міне осындай қала”, – деп махаббатпен, мархабатпен айтатынына халқы да соншалықты марқайып отырады. Қазақстанды түлеткен тәуелсіздігіне тұғырлы бап тілейді әр таң сайын. Елбасының елімен әманда бірге болуын тілейді.
...Көнеден тартылған көркем сөздердің киесі бар екен. Кестенің жүзіндей өріліп, Есіл бойы, Қараөткел атырабы, Ақмола бекінісінің бетегелі беті, кеңестік облыс орталығының ортақол тіршілігі, бертіндегі назарбаевтық-астаналық алтын қолтаңбаның мүмкін боларлығы, жалпы Қазақ елінің жарқын болашағы – бәрі-бәрі әр қазақтың жүрегін дір еткізіп, көркемсөзде ежелден-ақ жырланып келіпті, мәңгілік жырлана да беретін шығар!
Лайым, солай болғай!
Қайсар ӘЛІМ, АСТАНА.
"Егемен Қазақстан"
|